Cykloklub  Drahelčice

Sekce: Výjezdy 2017

Z Rakovníka přes Krakovec do Roztok

Z Rakovníka přes Krakovec do Roztok - 71 km

5. 7. 2017 - Ve čtyřčlené sestavě jsme se za krásného počasí vydali krátce před devátou hodinou ze hřiště v Drahelčicích na nádraží do Hostivic, odkud jsme měli plánovaný přejezd vlakem do Rakovníka. Cestu na nádraží nám zpestřil Vláďa, který nás protáhl lesními stezkami kolem hostivických rybníků, kde jsme si občas připadli jako v džungli. Po příjezdu na nádraží nám paní výpravčí nejdříve oznámila výluku na trati Kladno - Rakovník, aby vzápětí dodala, že máme štěstí a z Kladna nás odveze náhradní autobusová doprava i s kolama. Tak se také stalo a my s mírným zpožděním krátce před jedenáctou hodinou vystupujeme v Rakovníku. Z nádraží se vydáváme na náměstí, kde nejprve narážíme na červenou turistickou značku, která nás povede dál, a pak také na příjemnou zahrádku restaurace Šalanda. Jedno rychlé orosené krušovické a vyjíždíme po již zmíněné červené turistické značce k hradu Krakovec, vzdáleného zhruba 16 km.

Cesta zprvu vede po silnici do mírného kopečka, který se v lese za Lubnou chvílemi mění v pořádný krpál. Nekonečné stoupání končí po zhruba 8 kilometrech mezi Žďáry a Malinovou, dál je již krajina jen mírně zvlněná a my po převážně polních cestách přijíždíme na Krakovec, kde na nás čeká pár nepříjemností. První jsou probíhající oslavy Mistra Jana Husa, které přilákaly nejen na hrad spoustu lidí, takže je hospůdka v obležení a druhou je poloprázdné Prochyho zadní kolo. Stojíme dlouhou frontu na pivko a Prochy doufukuje kolo s nadějí, že bude držet. Než však stihneme dopít rakovnického Bakaláře, Prochy má kolo opět téměř prázdné a je nutná výměna duše. Fronta v hospůdce mezitím pominula, a tak si k dalšímu pivku objednáváme i jídlo. Dobře napojeni a nasyceni se vydáváme na nejočekávanější část trasy, která vede lesem z Krakovce na Zvíkovec podél Šipského potoka a říčky Javornice a na níž zdoláváme téměř 30 brodů na zhruba 10 km.

Do Zvíkovce přijíždíme doslova mokří až za ušima, ale než stačíme v kempu "Pod mostem" vypít kelímkový Gambrinus, žhnoucí sluníčko nás dokonale usuší. Po úžasné jízdě lesem nasedáme na kola a ze Zvíkovce se vydáváme po rozpáleném asfaltu do nepříjemného téměř 5 km dlouhého kopce do Čilé a odtud lesem z kopce do kempu Na Slapnici, kde se potkáváme s kamarády z Nučic, kteří zde tráví dovolenou. S našlapanými kopci v úmorném vedru se dostavuje únava, a tak si pohráváme s myšlenkou zde přenocovat. Tuto myšlenku však všichni nesdílí (Čouda to bude zapírat) a tak po krátkém občerstvení pokračujeme dál. Na radu místních jedeme podél Zbirožského potoka až k jezu, abychom se vyhnuli výšlapu serpentin ze Slapnice do Skryj. U jezu přebrodíme na pěšinu podél řeky a ta nás pohodlně dovede ke skryjskému mostu, který přejedeme a po levém břehu Berounky šlapeme až k Rozvědčíkovi, kde si na zahrádce kdysi kultovního hostince objednáváme jihlavského Ježka. Na nádraží do Roztok nám zbývá pouhých 8 km, ale v tuto chvíli ještě netušíme jakých....

Od Rozvědčíka se vydáváme na přívoz do Branova, což asi nebyla správná volba. U převozníka a posléze i u místní paní zjišťujeme, kudy se dostat na nádraží v Roztokách, respektive která cesta je nejméně náročná. Dostáváme odpověď, že kopci se nevyhneme nikde a je nám doporučena rybářská pěšina podél řeky do kempu Branov. Až sem je cesta pohodová, ale pak to přijde - více jak 3 km stoupání, které nám dává zabrat. Na nádraží v Roztokách přijíždíme v půl sedmé a do dalšího pokračování na kole se nikomu více méně nechce. Volíme návrat do Nučic vlakem s přestupem v Berouně.

Čekání na přestup si zpříjemňujeme v berounské restauraci U Štiky, kde si dáváme zaslouženou večeři a těšíme se na pivko v Drahelčicích na hřišti. Vláďa nás cestou z nučického nádraží opouští, protože má ještě v plánu výjezd na Hájek, a tak se na hřiště vracíme pouze ve třech. Bohužel se dozvídáme, že pivo došlo a zavírá se. Opouštíme hřiště a nalézáme azyl v hostinci U Drdů, kolem kterého po chvíli projíždí Vláďa směr Hájek. Společně se shodujeme, že to byl vydařený trip a postupně se příjemně unavení rozjíždíme ke svým domovům. Bajk.

Millhouse

Trasa:
Drahelčice - Rudná - Chýně - Hostivice - (vlakem a autobusem do Rakovníka) - Rakovník - Lubná - Žďáry - Malinová - Zhoř - Krakovec - Zvíkovec - Hradiště - Čilá - Skryje - Branov - Roztoky - (vlakem do Nučic s přestupem v Berouně) - Nučice - Rudná - Drahelčice (mapa)